Vår historie
.
.
Lofotens reklamefilm "Hold i torsken" vinner Gullfisken for årets reklamefilm 2014 på TV2.
Lofotprodukt AS inngår avtale om overtakelse av det svenske sjømatselskapet Domstein Foods AB.
Lofotprodukt AS inngår avtale med eier og gründer Rune S. Stokvold i Lofoten Fisk AS om overtakelse av selskapet Lofoten Fisk AS.
Lofotprodukt vinner Sølvifsken for januar, og er dermed med i konkurransen om å vinne Gullfisken, som er en publikumspris for reklamefilmer vist på de kommersielle TV-kanalene i Norge.
Reklamefilmen Hold i torsken får sølvmedalje i konkurransen "Gullblyanten"
Lofotprodukt vinner Årets Innsiktpris, samt får bronsemedalje for reklamekampanjen «Hold i torsken» i kategorien «SMART»
Lofotprodukt tildeles NHOs hederstittel, til stor glede for bedriftens ansatte.
Lofotens første, lengre profilfilm lanseres i media.
Lofotprodukt blir tildelt Norsk Cøliakiforenings utmerkelse «Årets glutenfrie bedrift 2013″
Lofotprodukts reklamefilm "Hold i torsken" tar sølvmedalje i den internasjonale reklamekonkurransen Epica Awards. Filmen er produsert av Try/Apt.
Fiskeribladet og Intrafish kåret Lofotprodukt til Årets navn i sjømatnæringen 2013.
Lofotprodukt AS passerer 300 millioner kroner i årsomsetning.
Vår første reklamefilm på TV, animasjonsfilm for Lofoten 80% Grov Fiskeburger!
Fokus på merkevarebygging, design og produktutvikling har gitt svært gode resultater for Lofotprodukt AS. Omsetningen i 2012 forventes å runde 270 millioner kroner, en økning på 30 % fra 2011. Virksomhetens største eier, Kverva AS, har stor tro på Lofotens offensive satsning og øker nå sin eierandel i Lofotprodukt AS fra 33,7 % til 83,5 %.
Lofotens hittil største suksess, Lofoten Grov Fiskeburger med 80% fisk, lanseres.
Lofotprodukt AS inngår avtale med eierne av Manger Seafood AS om kjøp av 100 % av aksjene i selskapet.
Vi flytter inn i ny fabrikk på Storeidøya ved Leknes i Lofoten. Store flotte lokaler, moderne produksjonsutstyr osv. Åpning ved statsråder.
For første gang passerer vi 200 millioner kroner i omsetning.
De marine investeringsselskapene Kverva og Jawendel, samt stiftelsen Fritt Ord kommer inn på eiersiden i Lofotprodukt og overtar Tines aksjepost.
Strategien knyttet til oppkjøpet av aktiviteten til Madam Bergen er å videreføre produksjonen ved fabrikken i Godvik. Hverken resepter eller produksjonsprosess vil bli endret. I forkant av oppkjøpet er det foretatt sonderinger mot bedriftens dagligvarekunder, og planene har utelukkende blitt godt mottatt.
Norsk Designbyrås designpris deles ut til en bedrift som gjennom bruk av design tydelig kan dokumentere effekt av dette på salg.
Prisen deles ut av Matfestivalen i Lofoten.
Prisen deles ut til en person, organisasjon eller firma som i særlig grad har bidratt til økt utvikling av innovativ sjømat.
For første gang i Lofotprodukts historie passerer årsomsetning et tresifret beløp.
Etter mye salgsarbeid og gode forhandlinger oppnår vi nasjonal distribusjon for våre produkter.
Vi endrer varemerke fra Lofot-Delikatesser til Lofoten. Ny visuell identitet, med logo og emballasjedesign som fremhever produktkvaliteten og tydeliggjør vår opprinnelse, historie og våre verdier.
Lofotprodukt AS overtar sjømatprodusenten Fiskcentralen på Helgeland
Prisen tildeles en produsent, distributør eller eksportør av norsk fisk eller fiskeprodukter som har utmerket seg med topp kvalitet på sin virksomhet og sine produkter.
Tine Nord-Norge BA kommer inn som selskapets største eier, med 34% andel.
Etter at Tine la ned 100 års meieriproduksjon i Lofoten, kjøpte vi bygget. Etter ca. ett år med ombygging og restaurering av "Meierigården", var vi klare til å flytte inn i et flott og moderne produksjonslokale midt i Leknes sentrum. Offisiell åpning ved to lokale, tidligere fiskeriministre; Eivind Bolle (1973-1981) og Peter Angelsen (1997-2000).
Bentes Fiskemat var en liten konkurrent som holdt til på Ballstad, og leverte sine gode produkter til butikker i Lofoten. Gjennom dette oppkjøpet fikk vi den populære seiburgeren inn i vårt sortiment. Bente Brækken jobbet i Lofotprodukt i flere år etter oppkjøpet.
Daglig leder Sigvald tildeles prisen, som har som formål å stimulere til nyskaping og videreutvikling av næringslivet og næringsmiljøet i kommunen.
Ved etableringen av Lofot-Delikatesser var fiskematproduksjonen i Stamsund, mens røykeriet, lageret, administrasonen og øvrig aktivitet var lokalisert på Tangstad.
Selskapet etablert i september 1994. Eierne ved stiftelsen var Thorbjørn Sandnes, Bernh Wedding AS, Rist Invest AS og Vestvågøy Kommune.