16. august 2013

Hold i torsken! Ny reklamefilm fra Lofoten!

Lofoten satser offensivt med storslått reklamefilm

LOFOTEN_STILLS_0001542

Lofotprodukt har i mange år drømt om å lage en profilerende reklamefilm for Lofoten. Dette som en viktig del av satsningen fremover for at merkevaren Lofoten skal bli enda mer kjent.

Nå er drømmen blitt virkelighet!

Mandag 19. august går vi på lufta med Lofotens nye reklamefilmer, som har fått navnet «Hold i torsken», og som er signert anerkjente Try reklamebyrå.

– Sammen med Try har vi benyttet anledningen til å bryte litt med reklamesjangeren, og ikke lage enda en matfilm med «vakre spisebilder med pene mennesker på et lyst kjøkken». Målet har vært å utvikle kommunikasjon og filmer som folk blir glad i, filmer som er ujålete, menneskelige og sjarmerende – samtidig som de skal bygge troverdighet rundt kvalitet og vår posisjon som eksperter på ferske, foredlede fiskeprodukter, forteller Markedssjef i Lofotprodukt, Camilla Beck Sætre.

Reklamefilmene ble spilt inn i Lofoten i april og mai i år. Alle medvirkende i filmen er vanlige mennesker som bor i Lofoten, et bevisst valg fra bedriften for å få frem ekte og naturlige mennesker, med ekte dialekter, og glede over å kunne bistå lokalbedriften. Dette kommuniserer Lofotens verdier; ekte, ærlig og naturlig.

– Vi er kjent i bransjen for å ha svært gode produkter, med et design som står ut i butikkhyllene, i tråd med den høye produktkvaliteten. Nå må vi bli enda mer synlige overfor forbrukerne, og da er TV det best egnede mediet. Vi satser sterkt i media med visning på tv for 10 millioner kroner, fordelt på ukene 34, 35, 36 og 39, forteller Beck Sætre.

Totalt gikk det med 200 kg skrei under filmopptaket.

Se hovedfilmen på 90 sekunder ved å klikke på bildet under:

LOFOTEN_STILLS_0001548

Se oppfølgeren på 20 sekunder ved å klikke på bildet under:

LOFOTEN_STILLS_0001551

Bookmark and Share